Photo by freestocks on Unsplash

כיצד להוציא את המיטב מגוגל שופינג – חלק 2 (למתקדמים)

בחלק הראשון בסדרת כתבות זו נגענו בעיקר בטיפים הקשורים בהקמה נכונה של המוצרים שלכם ב Merchant Center וכיצד לתכנן ולעקוב אחרי קמפיין השופינג הראשון שלכם. 

המטרה במאמר זה היא לצלול עמוק יותר לכל הקשור לשיטות פתיחת וניהול קמפיינים מתוחכמים
ורווחיים יותר בגוגל שופינג.

לפני שאנחנו נכנסים לפרטים, בואו ניזכר בכמה נקודות חשובות הקשורות לקמפיין שופינג בגוגל:

  • מילות חיפוש (keywords) – אין לנו יכולת לבחור את מילות החיפוש שהמוצרים שלנו יופיעו עליהם. גוגל תחליט, על פי מאפייני המוצר שלי, מה הן מילות החיפוש הרלוונטיות למוצר שלי.
  • בידים (Bids) – בקמפיין שבו אסטרטגיית הבידינג הינה Manual CPC, אני יכול לשנות את הביד ברמת המוצר בלבד, ולא ברמת מילת החיפוש. 
  • הוצאת מילות חיפוש (Negative Keywords) – יש לי אפשרות להוציא מילות חיפוש שאני לא מעוניין להופיע עליהן, אך יש לקחת בחשבון כי אוכל לראות את מילות החיפוש שרצתי עליהן ברמת האד-גרופ ולא ברמת מוצר. כלומר, אם אני מריץ מספר מוצרים בתוך האד-גרופ, דו"ח מילות החיפוש יהיה רלוונטי לכלל המוצרים אשר נכללים תחת האד-גרופ. 

חשוב להבין לעומק את האתגרים המוזכרים כאן מכיוון שהם מנחים את הלוגיקה של מגוון השיטות שבהן תחליטו לבנות את הקמפיינים שלכם.

כמות המוצרים שלכם הינה מרכיב מרכזי בתכנון מבנה הקמפיינים שלכם. מעבר לאתגר התקציבי (כדי לפרסם יותר מוצרים תצטרכו כנראה להשקיע יותר תקציב), ישנו אתגר של מבנה הקמפיינים והאד-גרופים שלכם. חלק מהנושאים שאגע בהם יהיו פחות רלוונטיים לחנויות שיש בהן מספר קטן מאוד של מוצרים, מכיוון שעם כמות מוצרים קטנה אין צורך בסגמנטציות מורכבות.

קיטלוג המוצרים לפי קטגוריה 

קמפיין שופינג בנוי כמו כל סוג קמפיין בגוגל (קמפיין -> אד-גרופ), עם תוספת אחת – תחת האד-גרופ נוצר Product group המכיל בתוכו את המוצרים שאני בוחר להריץ תחת האד-גרופ. לדוגמא, קמפיין שופינג עם שני אד-גרופים יראה ככה:

החשיבות בקיטלוג המוצרים שלכם לפי קטגוריה היא קריטית לניתוח ואופטימיזציה של מילות החיפוש אשר המוצרים הופיעו עליהם. 

אסביר את הלוגיקה בעזרת דוגמא:

החנות: חנות איקומרס המוכרת מגוון של נעלי ספורט.

קטגוריותהמוצרים: נעלי ריצה, נעלי טניס, נעלי כדורסל.

קיטלוג המוצרים, אופציה א' – קמפיין שופינג ותחתיו אד-גרופ המכיל את כל סוגי הנעלים יחד

קיטלוג המוצרים, אופציה ב'– קמפיין שופינג ותחתיו אד-גרופ נפרד לכל קטגוריית מוצרים

אופציה א'

ניתוח מילות החיפוש יהיה מאתגר מכיוון שלא נדע לקשר את מילות החיפוש למוצר שהופיע באותו החיפוש. לדוגמא, מילת החיפוש 'נעלי ספורט' יכולה להיות רלוונטית למוצרים שונים, ונניח והיא מייצרת לנו מכירות, לא נדע איזה מוצר אכן נמכר תחת מילת חיפוש זו. 

אופציה ב'

כאשר ננתח את מילות החיפוש, נוכל לקבל החלטות נכונות יותר פר קטגוריה (זה כמובן עדיין לא מצב מושלם, אבל עדיף מאופציה ב'). לדוגמא: אם באד-גרופ המכיל את נעלי הכדורסל תופיע מילת החיפוש 'נעלי ריצה' נוכל לפלטר אותה החוצה מהאד-גרופ מכיוון שהיא לא רלוונטית לקטגוריה. 

קיטלוג מוצרים לפי רווחיות

חלוקה זו יכולה לפשט לכם את האופן שבו אתם מנהלים את הבידים שלכם. הייתי שוקל לבצע חלוקה זו ברמת הקמפיין על מנת שתוכלו לעבור בצורה חלקה יותר לאסטרטגיית ביד אוטומטי בהמשך הדרך. 

ככה זה יראה:

מבנה זה מאפשר לכם לקבל החלטות שהן יותר מוכוונות רווחיות פר מוצר או קבוצת מוצרים. להגיע לחיתוך כזה מחייב אתכם לנתח את הרווחיות פר מוצר שלכם, ומה המקסימום שאתם יכולים להוציא על מנת שעדיין תהיו רווחיים. הדרך הכי נוחה להסתכל על נתון זה הוא על בסיס היחס שבין ההכנסה שלי לעלות שלי, מה שנקרא Return on ad spend. הניתוח שתבצעו צריך להגדיר את נקודת ה Break-even ROAS שלכם, כלומר נקודת המינימום שלכם, שאם היחס בין ההכנסה לעלות שלכם נמוך ממנה, אתם מפסידים כסף. 

חישוב ה Break-even ROAS: על מנת להבין את נקודת המינימום שלכם, צריך להבין מה הרווח הנקי שלכם מכל מכירה. כלומר, לאחר עלויות ייצור המוצר שלכם, שילוח או כל הוצאה אחרת שאתם מצמידים למוצר שלכם, מה הסכום שאתם נשארים איתו.

לאחר שהגענו למספר הזה ניתן לחשב את נקודת ה Break even ROAS  שלכם. חישוב לדוגמא:

עלות המוצר לצרכן: $99

עלויות ייצור + שילוח: $33

רווח ממכירה: $66

חישוב ה Break-even ROAS: עלות לצרכן / רווח

1.5 = 66 / 99

כעת אנחנו יודעים שהיחס בין ההכנסה שלי לעלות המדיה שלי חייבת להיות מעל 1.5 על מנת שאהיה רווחי. בואו נראה את זה על גבי טבלה המסכמת נתוני קמפיין לדוגמא:

חוץ מעמודת ה Break-even ROAS, את כל הנתונים האחרים אתם יכולים למצוא בדו"חות במערכת כשאתם מנתחים את הקמפיין שלכם. שימו לב איך נתון ה-BE ROAS מאפשר לי לזהות את מצב הקמפיין שלי. כלומר, אני יכול לקבל החלטות מהירות ואפקטיביות בכל סוג חיתוך שאחליט לעשות, זאת מכיוון שיש לי את הנתון של ה-BE ROAS שמנחה אותי.

גוגל שופינג הינו כלי מדהים לאתרי איקומרס, יחד עם זאת, ישנה חשיבות להבין (ולקבל) את האזורים שבהם יש לכם פחות שליטה. אני מקווה שהטיפים שהוזכרו כאן יעזרו לכם למקסם את הקמפיינים שלכם, ותרגישו חופשי לפנות אלינו עם כל שאלה, נשמח לסייע.

אודות אילון פיש

אילון פיש
אילון פיש, בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת, בעל ניסיון של 8 שנים בתחום השיווק הדיגיטלי. מומחה לתהליכי מכירה בחנויות איקומרס וחיבורם למערכות פרסום מתקדמות. בין השאר אילון משמש כיועץ אופטימיזציה וניתוח קהלים לאתרי סחר בתחומים שונים, ומוביל היום את הצוות האסטרטגי ופיתוח המוצרים ב- MindAd Media eilonf@mindadmedia.com ? רוצים להתייעץ איתי

אולי יעניין אותך גם

איפיון אתר 'חכם' למוצרי מידע / קורסים דיגיטליים

מה הוא הכלי הבסיסי ההכרחי להקמת אתר אינטרנט חכם, עתיר תוכן, ידידותי לתפעול, לגולשים ולמנועי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *